STARTGALERIAKONTAKT

Zderzaki naprawa spawanie tworzyw

 Plastik, laminat, kompozyt - NAPRAWIAMY

 

Obecnie bardzo duży udział w produkcji samochodów, sprzętu budowlanego, maszyn rolniczych, motocykli, sprzętu pływającego i itp. mają tworzywa sztuczne i laminaty. Ich zastosowanie w motoryzacji przekracza często nawet 50% wagi pojazdu lub sprzętu.

 Dlaczego w budowie samochodów są stosowane kompozyty, tworzywa sztuczne oraz laminaty zwane potocznie plastikiem ?

Jest wiele aspektów przemawiających za stosowaniem "plastiku" w budowie pojazdów samochodowych, kilka z nich to:

Ciężar własny – jest mniejszy niż w przypadku stosowania stali, pozwala to na obniżenie wagi pojazdu, co owocuje lepszymi osiągami pojazdów, a pośrednio na mniejsze zużycie paliwa.

Odporności – duża na korozję, na działanie kwasów, łatwość barwienia i dobre właściwości izolacyjne.

Łatwość utylizacji i ogromne możliwości ponownego wykorzystania

Z tworzyw sztucznych wykonuje się zderzaki, spoilery, osłony lusterek, wloty powietrza do chłodnicy, elementy nadwozia takie jak: pokrywy silnika, bagażnika lub błotniki. Plastiki spotykamy praktycznie w każdym miejscu samochodu czy motocykla, a obecnie w coraz szerszym zakresie tworzywa sztuczne są stosowane w sprzęcie budowlanym.

Każdy element zewnętrzny, czy wewnętrzny ma określone zadanie: np. zderzak – to nie tylko wygląd, ich rola polega na pochłanianiu energii, która występuje w wyniku kolizji, lub podobnego zdarzenia drogowego. W przypadku uszkodzonego zderzaka energia, która ma być przez niego pochłonięta zatrzymuje się na elementach konstrukcyjnych samochodu i uszkodzeniu ulegają metalowe elementy nadwozia. Koszt i zakres usunięcia uszkodzenia jest większy. Ponadto popękany zderzak stanowi zagrożenie w ruchu drogowym (szczególnie dla pieszych) i może być przyczyną zatrzymania przez organa kontroli ruchu drogowego dowodu rejestracyjnego pojazdu i skierowaniu na dodatkowy przegląd techniczny. KOSZT   !!!     KOSZT !!!       KOSZT !!!                                             

NIEDOPUSZCZALNE JEST NAPRAWIANIE TWORZYW PRZEZ NITOWANIE, GWiNTOWANIE, KLEJENIE, SZPACHLOWANIE.  

( w czasie jazdy element naprawiony w w/w sposób może pęknąć, lub się oderwać i poczynić znaczne szkody i uszkodzenia pośród innych uczesników ruchu drogowego lub co gorsze pieszych)  

Aby do tego nie dopuścić w sposób profesjonalny, metodami termicznymi naprawiamy lakierujemy oraz regenerujemy elementy nadwozi wykonanych z tworzyw sztucznych, przywracając im 100% wytrzymałości, czyli wykonujemy spawanie plastików i tworzyw sztucznych

Zajmujemy się  renowacją i odnawianiem  zderzaków  oraz elementów plastikowych

W samochodach najbardziej narażonymi na uszkodzenia mechaniczne są elementy zewnętrzne takie jak: zderzaki, owiewki, atrapy, listwy zderzaka, spojlery, lusterka, klamki itp. Również we wnętrzu pojazdu znajduje sie mnóstwo elementów wykonanych z tworzyw sztucznych i "plastiku", one tez ulegają uszkodzeniom są to: obudowy filtrów powietrza,tunele wentylatorów,reflektory, rury powietrza, chłodnice, zbiorniki płynu do spryskiwaczy szyb, intercoolery itd. 

Początkiem poprawnie wykonanej naprawy jest spawanie zderzaków, uchwytów reflektora, obudowy itp.

Naprawiamy ich poszycia, uzupełniamy ubytki, likwidujemy pęknięcia i odkształcenia, "łatamy" dziury, przywracamy spójność konstrukcji odbudowujemy uchwyty, mocowania reflektorów itp.

 

Następnie z zastosowaniem prawidłowej technologi wykonywane jest lakierowanie zderzaka

Jeżeli uszkodzeniu ulegnie reflektor lub lusterko zewnętrzne jazda samochodem staje sie praktycznie niemożliwa, również te elementy mozna naprawić, odbudować i zregenerować. 

Boxy dachowe

Profesjonalnie usuwamy wgniecenia

 Naprawiamy pęknięcia i rozerwania

Reflektory i halogeny p/mgłowe:                                                                       Dorabiamy uchwyty (elementy mocujące do nadwozia), naprawiamy popękane obudowy "łatamy" dziury itp.. (z wyjątkiem elementów szklanych metalowych i odbłyśników)

Lusterka zewnętrzne:                                                                                         Spawamy popękane obudowy, uzupełniamy ubytki oraz lakierujemy po naprawie

Klamki zewnętrzne i wewnętrzne:   

                                                           
                                Spawamy, uzupełniamy ubytki i lakierujemy

Motocykle i skutery:                                                                                            Najczęściej w wyniku „wywrotki” pękają owiewki "czachy", osłony, "pługi" lub "zadupki". Wymiana tych elementów na nowe jest dość kosztowna, natomiast odbudowa stanowi niewielki procent wartości nowego elementu.

Ciągniki rolnicze:

Dachy, "maski", boczne i górne obudowy silnika, zbiorniki oleju, paliwa, itp, regenerujemy i odnawiamy

Sprzęt budowlany: spychacze, koparki, ładowarki itp:                                  Z tworzyw i laminatów wykonane są pokrywy silnikowe, zbiorniki oleju i paliwa, które w trakcie pracy na budowach też ulegają uszkodzeniom. Większość z tych elementów można naprawić lub zregenerować. 

Obudowy filtrów powietrza:      

Naprawiamy ich poszycia, uzupełnianiamy ubytki, likwidujemy wgniecenia pęknięcia i odkształcenia, przywracamy spójność konstrukcji, odbudowujemy uchwyty itp.

Ciężarówki, naczepy
Zderzaki, owiewki boczne, stopnie, listwy, nadkola, błotniki wykonane z laminatu - zajmujemy się również ich odbudową

Laminaty:                                                                                                               Naprawamy elementy wykonane z laminatów: elementy przyczep kempingowych , nadbudowy sypialne, zderzaki tuningowe, kajaki, łodzie,  itp. 

Jak z powyższego wynika większość z tych elementów można naprawić zregenerować lub odbudować  przywracając im 100% wytrzymałości - czyli krótko mówiąc przywrócić im pierwotny wygląd. Maprawy przeprowadzane są metodą termicznę z zachowaniem technologii występujących przy produkcji tyc elementów.

                                  Ekonomia  ???                                                       Koszt odbudowy jest to % ceny nowego elementu

      W takich naprawach i lakierowaniu specjalizujemy się od 1980 roku

Jesteśmy w stanie z kilku uszkodzonych w różnych miejscach zderzaków (od pojazdu tej samej marki) zrobić jeden w pełni sprawny, który po fachowo wykonanych pracach lakierniczych nie będzie nosił śladów uszkodzenia.

                Żeby zobaczyć próbkę możliwości zapraszam do naszej galerii 

                                                      kliknij tutaj.