STARTGALERIAKONTAKT

Zderzaki naprawa spawanie tworzyw

                                                                 

W latach 40-tych konstrukcja nośna samochodu wykonana była z elementów stalowych, natomiast elementy zewnętrzne z drzewa, dykty lub brezentu np. DKW  lub P-70 którego nadwozie było wykonane z dębowego szkieletu i dykty. Ale i prędkości osiągane przez te pojazdy były „zawrotne”.Popularnym pojazdem, użytkowanym do dnia dzisiejszego, gdzie do produkcji większości elementów nadwoziowych zaczęto wykorzystywać Duroplast, był TRABANT 

W chwili obecnej coraz większy udział w produkcji samochodów mają tworzywa sztuczne. Ich zastosowanie w motoryzacji dochodzi do 15% wagi samochodu. Dlaczego w budowie samochodów je stosujemy ?. Jest wiele aspektów przemawiających za stosowaniem "plastiku" w budowie pojazdów samochodowych, kilka z nich to:

Ciężar własny – jest mniejszy niż w przypadku stosowania stali, pozwala to na obniżenie wagi pojazdu, co owocuje lepszymi osiągami pojazdów, a pośrednio na mniejsze zużycie paliwa.

Odporności – duża na korozję, na działanie kwasów, łatwość barwienia i dobre właściwości izolacyjne.

Łatwość utylizacji i ogromne możliwości ponownego wykorzystania

Z tworzyw sztucznych wykonuje się zderzaki, spoilery, osłony lusterek, wloty powietrza do chłodnicy, elementy nadwozia takie jak: pokrywy silnika, bagażnika lub błotniki. Plastiki spotykamy praktycznie w każdym miejscu samochodu czy motocykla, a obecnie w coraz szerszym zakresie tworzywa sztuczne są stosowane w sprzęcie budowlanym.

Każdy element zewnętrzny, czy wewnętrzny ma określone zadanie: np. zderzak – to nie tylko wygląd, ich rola polega na pochłanianiu energii, która występuje w wyniku kolizji, lub podobnego zdarzenia drogowego. W przypadku uszkodzonego zderzaka energia, która ma być przez niego pochłonięta zatrzymuje się na elementach konstrukcyjnych samochodu i uszkodzeniu ulegają metalowe elementy nadwozia. Koszt i zakres usunięcia uszkodzenia jest większy. Ponadto popękany zderzak stanowi zagrożenie w ruchu drogowym (szczególnie dla pieszych) i może być przyczyną zatrzymania przez organa kontroli ruchu drogowego dowodu rejestracyjnego pojazdu i skierowaniu na dodatkowy przegląd techniczny. KOSZT   !!!                                                        

NIEDOPUSZCZALNE JEST NAPRAWIANIE TWORZYW PRZEZ NITOWANIE, GWiNTOWANIE, KLEJENIE, SZPACHLOWANIE.  

( w czasie jazdy element naprawiony w w/w sposób może pęknąć, lub się oderwać i poczynić znaczne szkody i uszkodzenia pośród innych uczesników ruchu drogowego lub co gorsze pieszych)  

Aby do tego nie dopuścić w sposób profesjonalny, metodami termicznymi naprawiamy lakierujemy oraz regenerujemy elementy nadwozi wykonanych z tworzyw sztucznych, przywracając im 100% wytrzymałości, czyli wykonujemy spawanie plastików i tworzyw sztucznych

Zajmujemy się  renowacją i odnawianiem  zderzaków  oraz elementów plastikowych

W samochodach najbardziej narażonymi na uszkodzenia mechaniczne są elementy zewnętrzne takie jak: zderzaki, owiewki, atrapy, listwy zderzaka, spojlery, lusterka, klamki itp. Również we wnętrzu pojazdu znajduje sie mnóstwo elementów wykonanych z tworzyw sztucznych i "plastiku", one tez ulegają uszkodzeniom są to: obudowy filtrów powietrza,tunele wentylatorów,reflektory, rury powietrza, chłodnice, zbiorniki płynu do spryskiwaczy szyb, intercoolery itd. 

Naprawiamy ich poszycia, uzupełniamy ubytki, likwidujemy pęknięcia i odkształcenia, "łatamy" dziury, przywracamy spójność konstrukcji odbudowujemy uchwyty itp.

Jeżeli uszkodzeniu ulegnie reflektor lub lusterko zewnętrzne jazda samochodem staje sie praktycznie niemożliwa, również te elementy mozna naprawić, odbudować i zregenerować. 

Reflektory i halogeny p/mgłowe:                                                                       Dorabiamy uchwyty (elementy mocujące do nadwozia), naprawiamy popękane obudowy "łatamy" dziury itp.. (z wyjątkiem elementów szklanych metalowych i odbłyśników)

Lusterka zewnętrzne:                                                                                         Spawamy popękane obudowy, uzupełniamy ubytki oraz lakierujemy po naprawie

Klamki zewnętrzne i wewnętrzne:   

                                                           
                                Spawamy, uzupełniamy ubytki i lakierujemy

Motocykle i skutery:                                                                                            Najczęściej w wyniku „wywrotki” pękają owiewki "czachy", osłony, "pługi" lub "zadupki". Wymiana tych elementów na nowe jest dość kosztowna, natomiast odbudowa stanowi niewielki procent wartości nowego elementu.

Ciągniki rolnicze:

Dachy, "maski", boczne i górne obudowy silnika, zbiorniki oleju, paliwa, itp, regenerujemy i odnawiamy

Sprzęt budowlany: spychacze, koparki, ładowarki itp:                                  Z tworzyw i laminatów wykonane są pokrywy silnikowe, zbiorniki oleju i paliwa, które w trakcie pracy na budowach też ulegają uszkodzeniom. Większość z tych elementów można naprawić lub zregenerować. 

Obudowy filtrów powietrza:      

Naprawiamy ich poszycia, uzupełnianiamy ubytki, likwidujemy wgniecenia pęknięcia i odkształcenia, przywracamy spójność konstrukcji, odbudowujemy uchwyty itp.

Ciężarówki, naczepy
Zderzaki, owiewki boczne, stopnie, listwy, nadkola, błotniki wykonane z laminatu - zajmujemy się również ich odbudową

Laminaty:                                                                                                               Naprawamy elementy wykonane z laminatów: elementy przyczep kempingowych , nadbudowy sypialne, zderzaki tuningowe, kajaki, łodzie,  itp. 

Jak z powyższego wynika większość z tych elementów można naprawić zregenerować lub odbudować  przywracając im 100% wytrzymałości - czyli krótko mówiąc przywrócić im pierwotny wygląd. Maprawy przeprowadzane są metodą termicznę z zachowaniem technologii występujących przy produkcji tyc elementów.

                                  Ekonomia  ???                                                       Koszt odbudowy jest to % ceny nowego elementu

      W takich naprawach i lakierowaniu specjalizujemy się od 1980 roku

Jesteśmy w stanie z kilku uszkodzonych w różnych miejscach zderzaków (od pojazdu tej samej marki) zrobić jeden w pełni sprawny, który po fachowo wykonanych pracach lakierniczych nie będzie nosił śladów uszkodzenia.

                Żeby zobaczyć próbkę możliwości zapraszam do naszej galerii 

                                                      kliknij tutaj.